biała dieta wybielanie zębów łódź

Biała dieta – wybielanie zębów

Co to jest Biała dieta?

Biała dieta jest to zalecany sposób żywienia po wybielaniu zębów. Zaraz po zabiegu przez dwie godziny można spożywać jedynie wodę mineralną. Następnie należy dostarczać do organizmy posiłki, które nie mają w składzie barwników spożywczych. Po wybielaniu z zębów „wyparowuje woda”  Wyeliminuj barwniki ze swojej diety, a zatrzymasz efekt wybielania!

Jak długo należy stosować Białą dietę?

Najczęstszym pytaniem dotyczącym białej diety jest to, jak długo ona powinna trwać. Zaleca się utrzymywać białą dietę od 3 do 14 dni po zabiegu. Skąd ten rozdźwięk? Zęby są żywą częścią naszego ciała, więc różnie reagują na wybielanie. U jednych zęby przez 3 dni wykazują większą absorpcję barwników z żywności, a u innych trwa to nawet do 14 dni. Najbezpieczniej jest ściśle stosować się do zaleceń przez 14 dni, lecz jeśli to niemożliwe to minimalny okres wynosi 7 dni.

Czego nie jeść?

Należy wyeliminować produkty zawierające barwniki spożywcze w tym także kawa z mlekiem. Nie należy również palić papierosów w tym także e-papierosów.

Produkty. których nie należy spożywać:

  • napoje zimne i ciepłe, np. kawa, herbata, czerwone wino, coca-cola
  • owoce, warzywa i soki, np. jagody, wiśnie,  żurawina, borówki, marchew, pomidory, papryka, buraki, kukurydza, czerwona kapusta
  • alkohol
  • sery żółte (oraz twarogowe z przyprawami)
  • niektóre przyprawy, np. curry, papryka, chilii, cynamon czy kurkuma.
  • czekolada i inne produkty zawierające kakao, np. mleko czekoladowe,
  • ciemne sosy, np. pieczeniowy, pomidorowy,
  • zupy,
  • wędliny

Co można i należy jeść?

  • nabiał, czyli sery twarogowe, mleko, ser kozi i mozzarella, jogurty i maślanki naturalne oraz masło
  • napoje – woda i mleko, a po kilku dniach np. kawa z mlekiem przez słomkę
  • mięso drobiowe, ryby i owoce morza – indyk, kurczak, krewetki, ryby (uwaga na przyprawy)
  • wędliny drobiowe np: z piersi kurcząt
  • ryż, kasza jaglana i jęczmienna oraz produkty zbożowe, np. białe pieczywo, otręby owsiane, biały makaron
  • banany
  • warzywa białe i z małą ilością barwników, np. ziemniaki, czosnek, cebula, biała kapusta, biała rzodkiew, biała fasola, kalarepa
  • oraz warzywa bez skórki, np. cukinia, bakłażan, ogórek.